Vandaag besteld, morgen in huis

Hoe werkt het?

Hoe lang van te voren moet ik een bestelling plaatsen?

Als u op werkdagen voor 12:00 uur een bestelling plaatst, dan kan deze de volgende dag tussen 8:00 - 13:00 uur bezorgd worden. U kunt uiteraard ook een latere datum kiezen als gewenste bezorgdatum.

Kan ik ook telefonisch bestellen?

Ja, u kunt uw bestelling ook telefonisch aan ons doorgeven of per e-mail. Klik hier voor meer informatie over telefonisch bestellen.

U kunt ook meer informatie aanvragen via ons contactformulier of via vraag@maaltijdservice.nl.

Hanteert Maaltijdservice.nl een uiterste besteldag?

Nee, u kunt tot een dag van te voren uw bestelling plaatsen. Let er wel op dat u op werkdagen bestelt voor 12:00 uur als u uw bestelling morgen al in huis wilt hebben.

Wat kan ik doen als mijn bestelling niet klopt?

Is uw bestelling niet compleet of bevat deze producten die u niet besteld heeft, neem dan contact op met onze klantenservice. Deze is op werkdagen bereikbaar tussen 9:00 - 16:00 uur via telefoonnummer 0900 - 5500025 (15 ct. p/min). Of stuur een e-mail naar: vraag@maaltijdservice.nl

Kan ik bestellen zonder dat ik een account heb?

Ja, het is ook mogelijk om een bestelling te plaatsen zonder een account aan te maken. U kiest dan in het bestelproces voor de optie 'Eenmalige aankoop'.

Kan ik een reeds gedane bestelling wijzigen?

Ja, geplaatste bestellingen kunnen tot uiterlijk één werkdag voor levering gewijzigd worden. Deze wijziging moet voor 11:00 uur telefonisch zijn doorgegeven aan onze klantenservice. Zij zijn op werkdagen tussen 9:00 - 16:00 uur bereikbaar via telefoonnummer 0900 - 5500025 (15 ct. p/min).

Kan ik een reeds gedane bestelling annuleren?

Ja, geplaatste bestellingen kunnen tot uiterlijk één werkdag voor levering geannuleerd worden. Deze annulering moet voor 11:00 uur telefonisch zijn doorgegeven aan onze klantenservice. Zij zijn op werkdagen tussen 9:00 - 16:00 uur bereikbaar via telefoonnummer 0900 - 5500025 (15 ct. p/min).

Geldt er een minimale bestelhoeveelheid?

Ja, uw bestelling moet altijd minimaal 4 hoofdgerechten bevatten. Verder bent u vrij in uw bestelling.

Is er een maximum aantal maaltijden dat ik kan bestellen?

Nee, er geldt geen bestelmaximum.

Ben ik verplicht ook een voor en of nagerecht te bestellen bij een maaltijd?

Nee, het is niet verplicht om een voor of nagerechten te bestellen. Voor en nagerechten zijn soepen en toetjes en eventueel compotes.

Kan ik ook losse voor en nagerechten bestellen?

Ja, het is ook mogelijk om losse voor en of nagerechten te bestellen. Wel dient uw bestelling minimaal 4 hoofdgerechten te bevatten.

Kan ik ook uitsluitend voor en of nagerechten bestellen?

Nee, uw bestelling moet altijd minimaal 4 hoofdgerechten bevatten.

Kom ik in aanmerking voor extra korting op de maaltijden?

Dit is persoonsgebonden en per gemeente verschillend. Klik 'HIER' voor meer informatie en of u in aanmerking komt voor een extra korting.

2. Betalen

Welke betaalmogelijkheden heb ik bij Maaltijdservice.nl?

Bestelt u bij Maaltijdservice.nl, dan kunt u uw bestellingbetalen via iDEAL of met het tegoed op uw strippenkaart. De strippenkaart kunt uaanschaffen middelsiDeal of via een bankoverboeking.Als u niet betaald met internetbankieren kunt u het ook overmaken via uw bank naar: rekeningnummer IBAN: NL85RABO0367722615 t.a.v. Sligro Food Group Nederland inzake Maaltijdservice.nl.

Vermeld bij uw betaling ‘Opwaarderen Strippenkaart’, naam en telefoonnummer. Voor de strippenkaart heeft u wel een account nodig.

Wat is een strippenkaart?

De strippenkaart is een tegoed waarmee u eenvoudig betalingen kunt doen in onze webshop, zonder telkens een internetbetaling te hoeven doen. Uw strippenkaart eenvoudig opwaarderen gaat snel en eenvoudig met iDEAL of bankoverboeking. Het tegoed op uw strippenkaart is uitsluitend bij Maaltijdservice.nl te besteden.

Wilt u meer informatie over de strippenkaart? Neem dan contact op met onze klantenservice. Zij zijn op werkdagen bereikbaar tussen 9:00 - 16:00 uur via telefoonnummer 0900 - 5500025 (15 ct. p/min). Of stuur een e-mail naar vraag@maaltijdservice.nl

Hoe kan ik mijn strippenkaart opwaarderen?

Voor het aanmaken van een strippenkaarttegoed moet u eerst een account aanmaken. Heeft u al een account, log dan in met uw gegevens en ga binnen uw profiel naar 'Strippenkaart'. Hier kunt een willekeurig bedrag invoeren om op te waarderen. Er is geen minimum aan verbonden. Verdere betaling verloopt via iDEAL of een bankoverboeking via uw bank.

Wat gebeurt er met het saldo op de strippenkaart als ik stop met het bestellen van maaltijden?

Wenst u niet langer van onze diensten gebruik te maken, dan kunt u dit melden door een e-mail te sturen naar vraag@maaltijdservice.nl. Wij nemen vervolgens contact met u op en zullen het resterende tegoed op uw strippenkaart aan u crediteren.

3. Bezorgen

Heeft Maaltijdservice.nl vaste leverdagen?

Bij Maaltijdservice.nl bent u vrij in de keuze van uw leverdag. In het bestelproces kiest u zelf op welke dag uw bestelling geleverd wordt. Wij bezorgen van dinsdag tot en met zaterdag tussen 8:00 en 13:00 uur.

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

Wij bezorgen 5 dagen per week, van dinsdag tot en met zaterdag. Bestellingen worden bezorgd tussen 8:00 en 13:00 uur op het door u aangegeven afleveradres.

Worden er bezorgkosten in rekening gebracht?

Ja, voor iedere bestelling brengen wij een standaard bedrag van € 3,95 euro bezorgkosten in rekening. Dit geldt ongeacht het aantal bestelde maaltijden.

Bezorgt Maaltijdservice.nl ook maaltijden bij mij in de buurt?

Ja, wij bezorgen onze maaltijden door heel Nederland (m.u.v. de Waddeneilanden) op elk gewenst afleveradres.

Door wie worden de maaltijden bezorgd?

Onze maaltijden worden bezorgd door onze vaste bezorgpartner PostNL.

Hoe worden de maaltijden bezorgd?

Uw bestelling wordt gekoeld bezorgd.

Wat gebeurt er als ik onverwachts niet thuis ben als de maaltijd wordt bezorgd?

Als u op de afgesproken leverdatum niet thuis bent, kunnen wij de bestelling ook bij uw buren afleveren.

Indien wij uw bestelling afgeven bij uw buren, dan laat de bezorger een niet-thuis-bericht bij u achter. Daarop vindt u de adresgegevens waarop wij uw maaltijden bezorgd hebben. Mochten wij niet in de gelegenheid zijn om uw bestelling af te geven bij de buren, dan nemen wij de maaltijden retour. In verband met de voedselveiligheid worden uw maaltijden vernietigd, u kunt dan vervolgens met contact opnemen met onze klantenservice op werkdagen bereikbaar tussen 9:00 - 16:00 uur via telefoonnummer 0900 - 5500025 (15 ct. p/min) of stuur een e-mail naar vraag@maaltijdservice.nl

Kan ik de maaltijd ook op een ander adres laten bezorgen dan mijn thuisadres?

Ja, u kunt bij iedere bestelling zelf het afleveradres bepalen.

4. Account

Wat kan ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?

Klik op de grijze knop ‘Inloggen’ bovenin uw scherm en vervolgens op de link ‘Wachtwoord vergeten?’. Vul nu uw e-mailadres in en klik op verstuur. Binnen enkele minuten ontvangt u een e-mail met daarin een automatisch gegenereerd wachtwoord waarmee u kunt inloggen. U kunt dit wachtwoord zelf wijzigen in uw account.

Hoe wijzig ik mijn accountgegevens?

Wilt u uw accountgegevens wijzigen, log dan in met uw account. Klik hiervoor op de grijze knop ‘Inloggen’ bovenaan uw scherm en vul uw e-mailadres en wachtwoord in. Klik vervolgens op de knop ‘inloggen’. U wordt direct doorverwezen naar uw account, waar u alle gegevens zelf kunt controleren en aanpassen.

Hoe maak ik een account aan?

Om een account aan te maken klikt u op de grijze knop 'Mijn account' bovenin uw scherm. Er klapt een scherm uit, waarin u dient te klikken op 'Direct registreren'. Vul in het volgende scherm uw persoonlijke gegevens in en doorloop de stappen om uw account aan te maken.

5. Maaltijdinformatie

Voldoen de maaltijden aan de richtlijnen van goede voeding?

Maaltijdservice.nl hecht zeer veel belang aan goede voeding, bij de samenstelling van onze maaltijden wordt uitgegaan van de Schijf van Vijf. Al onze maaltijden bevatten de aanbevolen hoeveelheden voor een gezonde maaltijd, gebruikt plantaardige olie en verse ingrediënten en per maaltijd de voedingswaarden getoond bij iedere maaltijd.

Hoe worden de maaltijden bereid?

Al onze maaltijden worden op ambachtelijke wijze door echte koks bereid. Dat gebeurt in een professioneel bereidingsproces.

Gebruiken jullie verse ingrediënten?

Ja, Maaltijdservice.nl werkt zoveel mogelijk met verse ingrediënten. Daardoor kunnen wij de hoge kwaliteit van onze producten garanderen.

Voor welke allergieën zijn de maaltijden geschikt?

Wij hebben een ruime keuze aan gluten- en lactosevrije maaltijden in het assortiment. Heeft u vragen omtrent diëten neem dan contact met ons op via: vraag@maaltijdservice.nl of via tel. 0900-5500025 (15 ct. p/min). Ons eigen klantenteam helpt u graag.

Hoe kan ik een maaltijd opwarmen?

De bereidingswijze staat beschreven op de verpakking van iedere maaltijd. Voor de meeste maaltijden geldt het volgende bereidingsadvies:

Met behulp van een magnetron:

  • Prik met behulp van een vork een aantal gaatjes in de afdekfolie
  • Plaats de maaltijd in de verpakking in de magnetron
  • Stel de magnetron in op 550 - 600 watt
  • Verwarm de maaltijd circa 8 minuten (voor soep geldt 3 minuten)
  • Open na verwarmen de verpakking door de folie er af te trekken

Verwarmadies

Stel de magnetron in op 550 watt (raadpleeg uw gebruiksaanwijzing)en verwarm als volgt: 1 maaltijd op 8 minuten, 2 maaltijden op 14 tot 16minuten, 1 kop soep op 3 minuten, 2 koppen soep op 4 tot 6 minuten.

Met behulp van een heteluchtoven:

  • De heteluchtoven voorverwarmen tot 110°C
  • op 100°C verwarmen gedurende circa 40 minuten

LET OP: Verwarmtijden zijn algemene richtlijnen, de exacte tijden verschillen per merk en type heteluchtoven. De oven niet heter voorverwarmen, geen grill gebruiken en geen gaatjes prikken in de folie.

Hoe kan ik een soep opwarmen?

Houd er rekening mee dat de verpakking die bij het verwarmen van de soep erg heet kan worden. Ga daarom als volgt te werk voor de bereiding van soep:

  • Haal voorafgaand aan de opwarming, de folie van het bekertje soep
  • Giet de soep over in een soepkom
  • Stel de magnetron in op 550 - 600 watt
  • Verwarm de soep circa 3 minuten

Hoe moet ik de maaltijden bewaren?

Wij adviseren de maaltijden bij 2 tot 5 graden Celsius te bewaren. Al onze producten moeten in de koelkast bewaard worden onder een temperatuur van maximaal 7 graden Celsius.

Hoe lang kunnen de maaltijden bewaard worden?

Wij adviseren om de maaltijden tot maximaal 7 dagen na aflevering te consumeren, ondanks de houdbaarheid van minimaal12 dagen. De maaltijden dienen bewaard te worden onder een temperatuur van maximaal 7 graden Celsius. Daarnaast kunt u onze maaltijden na ontvangst invriezen,ze zijn dan nog 2 maanden houdbaar.In het algemeen kunt u aanhouden dat een ingevroren maaltijd 2 maanden te bewaren is in de vriezer bij - 18 graden Celcius of lager (3 sterren of meer).

Zijn koelvers maaltijden gezond?

Bijna al onze maaltijden bevatten minimaal 150 gram groente, geheel volgens het voorkeurscriterium van het Voedingscentrum. Onze maaltijden bevatten een verantwoord zoutgehalte, we houden hierin ook rekening met de smaak.

Zoekt u maaltijden die ook wat betreft het zoutgehalte voldoen aan het voorkeurscriterium van het Voedingscentrum dan kunt u kiezen uit ons uitgebreide assortiment Zoutarme maaltijden.

Hoe worden de maaltijden verpakt?

De maaltijden zitten verpakt in kunststof bakjes die geschikt zin om te verwarmen in uw magnetron. De bakjes hebben een afmeting van 235 mm lang x 185 mm breed x 32 mm hoog. Ook de soepen zijn verpakt in kunststof bakjes die geschikt zijn voor verwarming in de magnetron.

Wat is de portiegrootte van een maaltijd?

De portiegrootte verschilt per maaltijd. De gemiddelde portiegrootte ligt boven de 500 gram.

Hoe kan ik zien welke ingrediënten er in de maaltijd zitten?

Bij iedere maaltijd op deze website staat exact aangegeven welke ingrediënten erin verwerkt zijn.

Zitten er zogeheten E-nummers in de maaltijden?

Bij de bereiding van onze gerechten zijn geen additieven (E-nummers) toegevoegd. Wel bevatten de grondstoffen die wij gebruiken voor bereiding van onze gerechten mogelijk E-nummers. Alle E-nummers zijn veilig bevonden door de overheden van de Europese gemeenschap. Welke E-nummers dat zijn, staat bij ieder product aangegeven.