Vandaag besteld, morgen in huis

Veelgestelde vragen

Graag helpen wij u aan een goed antwoord op uw vraag. Hieronder vindt u een overzicht van de veelgestelde vragen. Klik op de gewenste categorie en kijk of uw vraag erbij staat. Zo heeft u direct een antwoord. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Bestellen

 

Hoeveelheid maaltijden

 

Betalen 

 

Bezorgen

 

Account

 

 Opwarmen

 

 Ingrediënten / bereiding

 

 Bewaren

 

 Gezond

 

 

1. Bestellen

Hoe lang van tevoren moet ik een bestelling plaatsen?

Als u op werkdagen voor 12.00 uur een bestelling plaatst, dan kunnen wij deze de volgende dag tussen 08.00 en 13.00 uur bezorgen. U kunt uiteraard ook een latere bezorgdatum kiezen als u dit beter uitkomt.

 

Kan ik ook telefonisch een bestelling plaatsen?

Ja, u kunt uw bestelling ook telefonisch aan ons doorgeven, per e-mail is ook een mogelijkheid.

 

Hanteert Maaltijdservice.nl een uiterste besteldag?

Nee, u kunt tot een dag van tevoren uw bestelling plaatsen. Let wel op: wilt u uw bestelling morgen al in huis hebben? Plaats uw bestelling dan vandaag voor 12.00 uur.

 

Mijn bestelling klopt niet, wat kan ik nu doen?

Is uw bestelling niet compleet of bevat deze producten die u niet besteld heeft, neem dan contact op met onze klantenservice: klantenservice@maaltijdservice.nl.

 

Ik heb mijn bestelling al geplaatst maar ik wil deze graag wijzigen, kan dat?

Ja, geplaatste bestellingen kunnen tot uiterlijk één werkdag voor levering gewijzigd worden. Deze wijziging moet voor 11.00 uur per e-mail zijn doorgegeven aan onze klantenservice: klantenservice@maaltijdservice.nl.

 

Ik heb een bestelling geplaatst maar ik wil deze graag annuleren, kan dat?

Ja, geplaatste bestellingen kunnen tot uiterlijk één werkdag voor levering geannuleerd worden. Deze wijziging moet voor 11.00 uur per e-mail zijn doorgegeven aan onze klantenservice: klantenservice@maaltijdservice.nl.

 

2. Hoeveelheid maaltijden

Geldt er een minimale bestelhoeveelheid?

Ja, uw bestelling moet altijd minimaal drie hoofdgerechten bevatten. Verder bent u vrij in uw bestelling.

 

Is er een maximumaantal maaltijden dat ik kan bestellen?

Nee, er geldt geen bestelmaximum.

 

Ben ik verplicht om een voor- en/of nagerecht te bestellen bij mijn gekozen maaltijden?

Nee, het is niet verplicht om voor- of nagerechten te bestellen. U ben vrij om te kiezen of en hoeveel soepen, toetjes of compotes u wilt bestellen.

 

Kan ik ook losse voor- en nagerechten bestellen, zonder de hoofdgerechten?

Nee, u kunt geen bestelling plaatsen met enkel voor- en/of nagerechten. Elke bestelling dient minimaal drie hoofdgerechten te bevatten. Heeft u deze hoofdgerechten geselecteerd, dan bent u vrij om te kiezen of u ook voor- en/of nagerechten wilt bestellen. Hier staat geen minimum of maximumaantal voor.

 

Kunnen jullie ook kleinere porties leveren?

Helaas hebben wij geen kleinere porties beschikbaar. Het is wel mogelijk dat u zelf de maaltijd in twee porties verdeelt. Zo kunt u de ene dag portie één verwarmen en de dag erna portie twee eten.

 

3. Betalen

Welke betaalmogelijkheden heb ik bij Maaltijdservice.nl?

Bestelt u bij Maaltijdservice.nl dan kunt u via iDEAL betalen of met het tegoed op uw strippenkaart.

 

Wat is een strippenkaart?

Op de strippenkaart van Maaltijdservice kunt u geld zetten. Bestelt u regelmatig bij Maaltijdservice.nl, dan kunt u middels de strippenkaart eenvoudig uw bestelling betalen. Via iDEAL of een bankoverboeking kunt u geld op de strippenkaart zetten.

 

Hoe kan ik mijn strippenkaart opwaarderen?

Voor het aanmaken van een strippenkaarttegoed moet u eerst een account aanmaken. Heeft u al een account, log dan in met uw gegevens en ga binnen uw profiel naar 'Strippenkaart'. Hier kunt het bedrag invoeren dat u op de strippenkaart wilt zetten. Er is geen minimum aan verbonden. Verdere betaling verloopt via iDEAL of een bankoverboeking via uw bank.

 

Wat moet ik invullen bij een bankoverboeking?

Als u niet betaalt met internetbankieren dan kunt u het bedrag overmaken via uw bank. Dit kan naar het volgende rekeningnummer:

IBAN: NL85RABO0367722615 t.a.v. Sligro Food Group Nederland inzake Maaltijdservice.nl.

Vermeld bij uw betaling ‘Opwaarderen Strippenkaart’, naam en telefoonnummer.

 

Wat gebeurt er met het saldo op de strippenkaart als ik stop met het bestellen van maaltijden?

Wenst u niet langer van onze diensten gebruik te maken, dan kunt u dit melden door een e-mail te sturen naar klantenservice@maaltijdservice.nl. Wij nemen vervolgens contact met u op en zullen het resterende tegoed op uw strippenkaart aan u crediteren.

 

Waarom moet ik minimaal vier maaltijden bestellen én verzendkosten betalen?

De maaltijden van Maaltijdservice.nl zijn koelvers. Wij bezorgen deze maaltijden bij u aan huis, dit betekent dat de maaltijden gekoeld vervoerd moeten worden. Voor dit koeltransport betaalt u de verzendkosten. Hoe minder maaltijden wij vervoeren, hoe hoger de verzendkosten worden. Reiskosten en koeltransport betalen voor één maaltijd is prijzig. Vandaar dat u bij Maaltijdservice.nl minimaal vier maaltijden dient te bestellen.

 

Waarom kost een glutenvrije maaltijd meer dan een standaard maaltijd?

De glutenvrije maaltijden worden speciaal door onze koks klaargemaakt in een aparte keuken. Dit doen zij om te voorkomen dat de maaltijden toch onverhoopt sporen van gluten bevatten. Hierdoor kosten deze maaltijden ook iets meer dan de standaard maaltijden

 

Kom ik in aanmerking voor extra korting op de maaltijden?

Soms mag u specifieke zorgkosten aftrekken van de zorgkosten, dit is persoonsgebonden en verschillend per gemeente. Lees hier meer over op de desbetreffende pagina van de belastingdienst.

 

Ik zou graag een catalogus ontvangen, waar kan ik dit aanvragen?

Wilt u graag een catalogus van Maaltijdservice.nl ontvangen, neem dan contact met ons op. Dit kunt u doen door te mailen naar klantenservice@maaltijdservice.nl.

 

4. Bezorgen

Heeft Maaltijdservice.nl vaste leverdagen?

Bij Maaltijdservice.nl bent u vrij in de keuze van uw leverdag. In het bestelproces kiest u zelf op welke dag uw bestelling geleverd wordt. Wij bezorgen van dinsdag tot en met zaterdag tussen 08.00 en 13.00 uur.

 

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

Wij bezorgen vijf dagen per week, van dinsdag tot en met zaterdag. Bestellingen worden bezorgd tussen 08.00 en 13.00 uur op het door u aangegeven afleveradres.

 

Worden er bezorgkosten in rekening gebracht?

Ja, voor iedere bestelling brengen wij een standaardbedrag van €4,50 bezorgkosten in rekening, met uitzondering van bestellingen met minimaal 6 hoofdgerechten, dan zijn de bezorgkosten gratis.

 

Bezorgt Maaltijdservice.nl ook maaltijden bij mij in de buurt?

Ja, wij bezorgen onze maaltijden door heel Nederland (m.u.v. de Waddeneilanden) op elk gewenst afleveradres.

 

Door wie worden de maaltijden bezorgd?

Onze maaltijden worden bezorgd door onze vaste bezorgpartner PostNL.

 

Hoe worden de maaltijden bezorgd?

Uw bestelling wordt gekoeld bezorgd.

 

Wat gebeurt er als ik onverwachts niet thuis ben als de maaltijd wordt bezorgd?

Indien u niet thuis bent tijdens het bezorgmoment nemen wij de maaltijden retour. In verband met de voedselveiligheid worden uw maaltijden vernietigd. Het is om deze reden van belang dat u tijdens het bezorgmoment thuis bent.

 

Kan ik de maaltijd ook op een ander adres laten bezorgen dan mijn thuisadres?

Ja, u kunt bij iedere bestelling zelf het afleveradres bepalen. Op deze manier kunt u eenvoudig een bestelling voor iemand anders plaatsen.

 

5. Account

Kan ik een bestelling plaatsen zonder dat ik een account heb?

Ja, het is ook mogelijk om een bestelling te plaatsen zonder een account aan te maken. U kiest dan in het bestelproces voor de optie 'Eenmalige aankoop'.

 

Hoe maak ik een account aan?

Om een account aan te maken klikt u op de grijze knop 'Mijn account' bovenin uw scherm. Er klapt dan een scherm uit, hier kunt u klikken op ‘Direct registreren'. Vul in het volgende scherm uw persoonlijke gegevens in en doorloop de stappen om uw account aan te maken.

 

Wat kan ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?

Klik op de grijze knop ‘Inloggen’ bovenin uw scherm en vervolgens op de link ‘Wachtwoord vergeten?’. Vul nu uw e-mailadres in en klik op verstuur. Binnen enkele minuten ontvangt u een e-mail met daarin een automatisch gegenereerd wachtwoord waarmee u kunt inloggen. U kunt dit wachtwoord zelf wijzigen in uw account.

 

Hoe wijzig ik mijn accountgegevens?

Wilt u uw accountgegevens wijzigen, log dan in met uw account. Klik hiervoor op de grijze knop ‘Inloggen’ bovenaan uw scherm en vul uw e-mailadres en wachtwoord in. Klik vervolgens op de knop ‘inloggen’. U wordt direct doorverwezen naar uw account, hier kunt u alle gegevens zelf kunt controleren en aanpassen.

 

6. Opwarmen

Hoe kan ik de maaltijden opwarmen?

De maaltijden van Maaltijdservice zijn op verschillende manieren op te warmen. U kunt de gerechten zowel in de magnetron als de oven opwarmen.

 

Hoe warm ik een maaltijd op in de magnetron?

Op elke verpakking kunt u de bereidingswijze vinden. Over het algemeen werken de magnetron maaltijden van Maaltijdservice als volgt:

  • Prik met behulp van een vork enkele gaatjes in de afdekfolie
  • Plaats de maaltijd, inclusief verpakking, in de magnetron
  • Stel de magnetron in op 550 – 600 watt
  • Verwarm de maaltijd circa 8 minuten (Let op: verwarmtijden zijn algemene richtlijnen, dit kan per merk en type verschillen)
  • Na het verwarmen kunt u de verpakking openen door de folie er af te trekken

 Wilt u twee maaltijden tegelijk opwarmen? Verwarm deze dan 14 tot 16 minuten.

 

Hoe warm ik een maaltijd op in de oven?

Uw maaltijd opwarmen in de oven? Verwarm uw heteluchtoven voor tot 110 graden Celsius. Vervolgens warmt u de maaltijd circa 40 minuten op 100 graden Celsius. Bij het verwarmen in een heteluchtoven hoeft u geen gaatjes in de folie te prikken. Het gebruik van de grillstand raden wij u ook af.

Let op: dit zijn algemene richtlijnen voor het verwarmen. Per merk en type heteluchtoven kan de juiste tijd verschillen.

 

Hoe kan ik een soep opwarmen?

Houd er rekening mee dat de verpakking die bij het verwarmen van de soep erg heet kan worden. Ga daarom als volgt te werk voor de bereiding van soep:

  • Haal voorafgaand aan de opwarming, de folie van het bekertje soep
  • Giet de soep over in een soepkom
  • Stel de magnetron in op 550 - 600 watt
  • Verwarm de soep circa 3 minuten
  • Verwarmt u twee koppen soep, dan zijn er circa 4 tot 6 minuten nodig

 

7. Bereiding

Hoe worden de maaltijden bereid?

Al onze maaltijden worden op ambachtelijke wijze door echte koks bereid. Dat gebeurt in een professioneel bereidingsproces.

 

Gebruiken jullie verse ingrediënten?

Ja, Maaltijdservice.nl werkt zoveel mogelijk met verse ingrediënten. Daardoor kunnen wij de hoge kwaliteit van onze producten garanderen.

 

Voor welke allergieën zijn de maaltijden geschikt?

Wij hebben een ruime keuze aan gluten- en lactosevrije maaltijden in het assortiment. Heeft u vragen omtrent diëten, neem dan contact op met ons

 

8. Bewaren

Hoe moet ik de maaltijden bewaren?

Wij adviseren de maaltijden bij 2 tot 5 graden Celsius te bewaren. Al onze producten moeten in de koelkast bewaard worden onder een temperatuur van maximaal 7 graden Celsius.

 

Hoe lang kunnen de maaltijden bewaard worden?

Wij adviseren om de maaltijden tot maximaal 7 dagen na aflevering te consumeren, ondanks de houdbaarheid van minimaal 12 dagen. De maaltijden dienen bewaard te worden onder een temperatuur van maximaal 7 graden Celsius. Daarnaast kunt u onze maaltijden na ontvangst invriezen, deze zijn dan nog 2 maanden houdbaar. In het algemeen kunt u aanhouden dat een ingevroren maaltijd 2 maanden te bewaren is in de vriezer bij - 18 graden Celsius of lager (3 sterren of meer).

 

Hoe worden de maaltijden verpakt?

De maaltijden zitten verpakt in kunststof bakjes die geschikt zijn om te verwarmen in uw magnetron. Deze bakjes hebben een afmeting van 235 mm lang x 185 mm breed x 32 mm hoog. Ook de soepen zijn verpakt in kunststof bakjes die geschikt zijn voor verwarming in de magnetron.

 

Wat is de portiegrootte van een maaltijd?

De portiegrootte verschilt per maaltijd. De gemiddelde portiegrootte ligt boven de 500 gram.

 

9. Gezond

Hoe kan ik zien welke ingrediënten er in de maaltijd zitten?

Bij iedere maaltijd staat op onze website exact aangegeven welke ingrediënten hierin verwerkt zijn.

 

Zitten er zogeheten E-nummers in de maaltijden?

Bij de bereiding van onze gerechten zijn geen additieven (E-nummers) toegevoegd. Wel bevatten de grondstoffen die wij gebruiken, voor de bereiding van onze gerechten, mogelijk E-nummers. Alle E-nummers zijn veilig bevonden door de overheden van de Europese gemeenschap. Welke E-nummers dit zijn, staat bij ieder product aangegeven.

 

Zijn de kant-en-klaar maaltijden gezond?

Bij het samenstellen van de maaltijden houden onze chefs zoveel als mogelijk rekening met de Schijf van Vijf. Het grootste deel van onze maaltijden bevat de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid groente: 150 gram. Daarnaast bevatten bij alle maaltijden een verantwoord zoutgehalte, hierin houden we rekening met de smaak.