< Naar klantenservice

Betalen

Klik op de vraag die u heeft om het antwoord te zien. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Betalen

Welke betaalmogelijkheden heb ik bij Maaltijdservice.nl?

U kunt betalen met iDEAL, automatische incasso of persoonlijk tegoed op uw strippenkaart.

Wat is een iDEAL-betaling?

Wanneer u een bestelling plaatst kunt u bij het afrekenproces kiezen tussen ‘iDEAL’ en ‘strippenkaart’. Hieronder leest u meer over de strippenkaart. iDEAL is een online betaalmethode waarbij u wordt doorgestuurd naar uw bank. U voldoet de betaling dan via internetbankieren. Dit is de makkelijkste manier van betalen en is bovendien ook veilig en snel. 

Waarom is er een minimum bestelbedrag en betaal ik verzendkosten voor een kleine bestelling?

De maaltijden van Maaltijdservice.nl zijn koelvers. Wij bezorgen deze maaltijden bij u aan huis, dit betekent dat de maaltijden gekoeld vervoerd moeten worden. Aan veilig en betrouwbaar koeltransport hangt een prijskaartje. In de meeste gevallen betalen wij deze verzendkosten voor u (wanneer u voor meer dan € 50 bestelt). Maar in sommige gevallen (vanaf € 35 tot aan € 50) vragen we een bijdrage van € 5,75 voor de bezorging.

Waarom kost een glutenvrije maaltijd meer dan een standaard maaltijd?

De glutenvrije maaltijden worden speciaal door onze koks klaargemaakt in een aparte keuken. Dit doen zij om te voorkomen dat de maaltijden toch onverhoopt sporen van gluten bevatten. Hierdoor kosten deze maaltijden ook iets meer dan de standaard maaltijden

Kom ik in aanmerking voor extra korting op de maaltijden?

Soms mag u specifieke dieetkosten aftrekken van de zorgkosten, dit is persoonsgebonden en soms verschillend per gemeente. Lees hier meer over op de desbetreffende pagina van de belastingdienst.

Strippenkaart

Wat is een strippenkaart?

Op de strippenkaart van Maaltijdservice kunt u geld zetten. Het is dus eigenlijk uw winkeltegoed. Bestelt u regelmatig bij Maaltijdservice.nl, dan kunt u middels de strippenkaart eenvoudig uw bestelling betalen. U heeft wel een account nodig voordat u hier gebruik van kunt maken. Via iDEAL of een bankoverboeking kunt u geld op de strippenkaart zetten. U kunt er zelfs voor kiezen om een herinnering te ontvangen wanneer het saldo op uw strippenkaart niet meer toereikend is.

De strippenkaart is ook een betalingsmethode die veel gebruikt wordt voor klanten die bijvoorbeeld onder bewind staan, door mantelzorgers, of voor klanten die zelf niet via iDEAL een overboeking kunnen doen. Iemand anders - bijvoorbeeld uw mantelzorger of een familielid - kan inloggen op uw account en voor u de stippenkaart opwaarden. Zo kunt u alsnog zelf uw bestelling plaatsen zonder een extra internetbetaling te hoeven doen.

Hoe kan ik mijn strippenkaart opwaarderen?

Voor het aanmaken van een strippenkaarttegoed moet u eerst een account aanmaken. Heeft u al een account, log dan in met uw gegevens. Op uw accountpagina ziet u links een oranje button met ‘strippenkaart opwaarderen’. Hier kunt het bedrag invoeren dat u op de strippenkaart wilt zetten. Er is geen minimum aan verbonden. Verdere betaling verloopt via iDEAL of een bankoverboeking via uw bank. U kunt dus ook iemand anders uw strippenkaart gegoed laten opwaarderen indien deze persoon in uw account kan.

Bekijk de uitlegvideo

Wat moet ik invullen bij een bankoverboeking?

Indien u niet zelf via iDEAL uw strippenkaart kunt opwaarderen, en er is ook niemand die dit voor u kan doen, dan zou u er voor kunnen kiezen om zelf een bedrag over te maken via uw bank. Dat kan naar het volgende rekeningnummer:

IBAN: NL85RABO0367722615
T.a.v.: Maaltijdservice.nl

Belangrijk: Vermeld bij uw betaling het volgende: Opwaarderen Strippenkaart, ‘naam’ en ‘telefoonnummer’.

Wat gebeurt er met het saldo op de strippenkaart als ik stop met het bestellen van maaltijden?

Wenst u niet langer van onze diensten gebruik wilt maken, dan kunt u dit melden door een e-mail te sturen naar klantenservice@maaltijdservice.nl of door de te bellen naar 0413-432023. Wij nemen vervolgens contact met u op en zullen het resterende tegoed op uw strippenkaart terugstorten.

Automatische incasso

Hoe kan ik met automatische incasso betalen?

Om te kunnen betalen met automatische incasso vult u eerst een incassomachtiging in en stuurt u deze aan ons retour. Een incassomachtiging (met retourenvelop) vraagt u aan met dit formulier of door contact op te nemen met de klantenservice. Als wij de machtiging hebben ontvangen en verwerkt, komt bij het afrekenen de betaalmethode ‘Automatische incasso’ beschikbaar als u bent ingelogd. 

Wanneer wordt het bedrag afgeschreven?

Enkele dagen na het plaatsen van uw bestelling wordt het bedrag afgeschreven van uw rekening. De incasso vindt dus plaats op basis van de besteldatum, niet de bezorgdatum.

Zijn er extra kosten of verplichtingen verbonden aan automatische incasso?

Nee, betalen met automatische incasso brengt geen extra kosten of verplichtingen met zich mee. Wij incasseren alleen wanneer u een bestelling plaatst voor het precieze bedrag van uw bestelling.

Zijn mijn betaalgegevens veilig bij jullie?

Wij volgen strikte veiligheidsmaatregelen bij het verwerken van uw gegevens. Uw bankrekeningnummer en persoonlijke gegevens zijn alleen bij ons bekend en worden niet met derden gedeeld.

Ik bestel al met iDEAL of de Strippenkaart, kan ik dan toch overstappen op automatische incasso?

Ja, u mag gewoon de mogelijkheid tot automatische incasso aanvragen, ook als u eerder op al een andere manier bij ons heeft besteld. En als u eenmaal gebruik kunt maken van automatische incasso, blijven ook de andere betaalmethoden gewoon beschikbaar.